יום חמישי, 14 באוקטובר 2010

ווי לאב דה פאנק

השלום והברכה!

חשבתי רבות על מה לכתוב הפעם, והגעתי למסקנה שאני חפץ לשתף אתכם בתשוקה מאוד חזקה שלי - אהבה למוזיקת פאנק (פ רפה, לא להתבלבל עם פאנק - שזה סקס פיסטולס וזה כבר סיפור אחר...).

גילוי נאות 2: כשהייתי ילד מאוד מאוד אהבתי מוזיקה שחורה על שלל סוגיה, וראפ בפרט... אני יודע אני יודע, אתם תגידו מתלהב ותגידו מושפע מהשחורים בארה"ב ותגידו עוד הרבה דברים אחרים... 
אתם, אגב, צודקים. אבל היי - יש ערך מוסף לכל הסיפור הזה.

הרבה מוזיקאים וראפרים משנות התשעים השתעשעו בסימפולים של שירים משנות השבעים - עידן בו החלה לפרוח מוזיקת הפאנק וגם הראפ היה אז בחיתוליו. ברוב השירים היה באס עוצמתי, והמון המון גרוב!
כילד, שמעתי המון ראפ, וכמובן נחשפתי גם לשירים המקוריים שסומפלו, חלקם ממש גאוניים.

ועכשיו קצת ניים דרופינג - אם קראתם עד לכאן וחשבתם לעצמכם - "מה הוא מקשקש?" אני מבין, ואם חשבתם לעצמכם "וואלה? קצת מגניב" אז אני עוד יותר מבין.
דר. דרה - מפיק העל שידו בכל ויד כל בו במוזיקה השחורה של שנות התשעים והאלפיים הוציא אלבום סולו מדהים באמצע שנות התשעים שנקרא The Chronic. האלבום כלל סימפולים של נכסי צאן ברזל מתור הזהב של הפאנק ויצא לו אלבום מעולה לדעתי (שאגב עד היום נחשב יצירה של ממש בתחום).

ראפרים באו והלכו, הטעם שלי השתנה לכיוון האלטרנטיבי והשונה והפאנק נזנח מעט.
אבל כששיר טוב, הוא נשאר לנצח.

בילדותי אהבתי את וורן ג'י, וקצת את אמינם. שניהם סימפלו 2 שירים מוטרפים מהסבנטיז, ותוכלו להתרשם מהמקוריים ממש כאן מתחת. הראשון סומפל ע"י וורן ג'י והשני ע"י אמינם (החלמ - 2:10 תתחילו לזהות בוודאות).
זוכרים באיזה שירים השתמשו בסימפול?? 

רמז: היי, השם שלי הוא... וגם - רגולייט (וורן ג'י).

נתראה בקרוב!





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה