יום שישי, 24 בספטמבר 2010

מה יוצא לי מזה?

לכל חובב מוזיקה יש את השלב שהוא מגלה להקה, ובטוח שהוא היחיד שמכיר אותה בכל העולם... זו הרגשה נעימה.
לאט לאט נסדקת האידיליה, והעובדה שיש אנשים נוספים בעולם שמכירים את אותו פלא, מכה בך. מצד אחד, זה כבר לא הסוד שהיה כששמעת אותם לראשונה, ומצד שני - יש עם מי לדבר\לחלוק\להתלהב כמו ילד בן 4.

בשנה שעברה כולם דיברו על MGMT... כ-ו-ל-ם. אני מודה שגם אני נפלתי שבי אחר החבורה הסהרורית הזו, וההתרגשות שהייתה לפני שבאו לארץ התחלפה באכזבה לאחר ההופעה המזלזלת... מאז החלטתי לבדוק לפני איך להקות מופיעות לפני שהן מגיעות לארץ, דרך צפיה ביוטיוב בהופעות חיות קודמות.

לפני כמה חודשים, שמעתי שיר שמאוד מזכיר את MGMT. הלהקה התגלתה כחבורה סהרורית, ילדותית, שירים עם מילים חולמניות... אבל היה שם משהו אחר... הרגשתי שאני מאמין להם, שיש פה סוג של כיף ביצירה.
אחרי מחקר קצר (ולא מאוד מעמיק) גיליתי שללהקה קוראים Avi Buffalo  - ע"ש סולן הלהקה אביגדור אייזנברג (?!).
מדובר בלהקה של 4 חבר'ה מלונג ביץ', קליפורניה, 2 בנות (בלהקה יש מתופפת!) ושני בנים, שעושים מוזיקה יפה יפה...

ארבעת הילדים האלה (שהיו בקולג' כשיצא הדיסק שלהם) מוכשרים בטירוף, ובהנהגתו של אביגדור הסולן הם עושים מוזיקה מרגשת עם מילים מעניינות והזויות לפרקים ("את כ"כ קטנה והשפתיים שלך הן כמו חתיכות בייקון").

מצרף את הקליפ המיוחד הזה השיר שלדעתי הכי קל להתחבר אליו מהדיסק - What's in it For?, והוא למעשה ה"להיט" המוצהר שלהם, מקוה שתאהבו.
לפעמים הסוד הזה, שאתה חושב שרק אתה מכיר, יותר מתוק כשאחרים שותפים אליו...
סופ"ש נעים!




תגובה 1:

  1. אני חושב שבמקרה של MGMT ההייפ היה מוצדק מאוד ולכן אני גם ממש לא מתפלא שכולם שמעו אותם.
    אחרי שקראתי את הפוסט הלכתי להאזין לראשון שלהם ולדיסק של AVI וגם להיזכר בהופעה ההיא.
    קודם כל, איך שלא הופכים את זה, הדיסק של MGMT הרבה יותר טוב לדעתי. הוא יותר חי, יותר שמח, יותר מקפיץ והרבה יותר פסיכדלי (שזה הקסם שלו לטעמי). כל זאת בהתחשב בעובדה של- AVI היה את מקור ההשראה לרגליהם ובמקרים רבים הם מחקים את הסאונד של MGMT (ע"ע הקליפ למעלה). לעומת זאת השני שלהם Congratulations נופל בהרבה משני הדיסקים.
    לעניין ההופעות, אני חייב להסכים שהייתה תחושה חריפה של חוסר מיצוי בהופעה של MGMT. אגב, זה היה די ידוע לגבי ההופעות שלהם (וזה מאוד חבל). ואולי זה בכלל המסגרת של פסטיבל בהופעה ענקית שלא התאימה. אני די משוכנע שהייתי יותר נהנה מהם בבארבי.
    ואם כבר ההבדל בין הופעות ודיסק, חוויתי את האכזבה שוב בהופעה של גונג'סופי בקומפורט. כמו כמעט כולם גם אני נדהמתי מכמות הנויז, הדיסטורשן והאלימות, שהעלימו לחלוטין את ההגשה המקורית שיש בדיסק. אומנם היה ערב מהנה בסה"כ עם שלל הופעות במחיר מצחיק, אבל אין ספק שהוא היה יכול להיות הרבה יותר חוויתי.
    לסיכום, ל- AVI BUFFALO אכן יש אחלה דיסק. תודה על ההמלצה.

    השבמחק